JU Centri za socijalni rad

previous arrow
next arrow
Slider

KONTAKT ZA MEDIJE

Ana Nikčević  - PR služba

E-mail:  ana.nikcevic@mrs.gov.me

Adresa: Rimski trg 46

Pretraga

Jezik

LOGIN

Centar za socijalni rad za opštine Pljevlja i Žabljak je u saradnji sa direktoricom i nastavnicima Gimnazije „Tanasije Pejatović“ Pljevlja održao informativno edukativna predavanja na temu „vršnjačkog nasilja“. Naime, dana 26. februara 2020. godine, u svečanoj Sali Gimnazije “Tanasije Pejatović” u Pljevljima održana je radionica “Dijalogom, saradnjom i razumijevanjem protiv nasilja ”.

U okviru radionice učenici škole su prikazali prezentaciju o vršnjačkom nasilju, oblicima i preventivnim mjerama. Takođe, u okviru radionice prikazan je kratak film sa primjerima vršnjačkog nasilja kao i dva skeča učenika škole, gdje su isti učenici bili u ulozi nasilnika i u ulozi žrtve i na taj način su imali priliku da se osjete u ulozi žrtve vršnjačkog nasilja i samog počinioca, te da shvate psiho-socijalne, zdravstvene i druge posljedice koje nasilje ima za žrtvu.
Direktorica Centra za socijalni rad Branka Danilović je istakla značaj prepoznavanja vršnjačkog nasilja i prijavljivanja istog, Stručnoj služni škole ili drugim institucijama koje se bave ovom problematikom. Posebno je pohvalila kvalitet saradnje škole sa Centrom i u vezi s tim, smatra da je neophodno u kontinuitetu nastaviti sa ovakvim i sličnim aktivnostima te da je potrebno razvijati preventivne metode kako bi se spriječio svaki vid vršnjačkog nasilja u školi.
Psiholog Centra za socijalni rad Marinko Vujanović je upoznao prisutne sa ulogom i nadležnostima Centra za socijalni rad. Posebno je istekao dvostruku ulogu Centra koja se ogleda u tome da stručni radnici Centra istovremeno rade kako sa žrtvom vršnjačkog nasilja tako i sa počinicima nasilja.
Po saznanju o problemima u ponašanju djeteta postupanje Centra započinje pozivom djetetu i roditeljima na razgovor. Tokom prvog razgovora stručni radnik Centra pribavlja osnovne informacije o djetetu, njegovim problemima i poteškoćama u porodici, te se procjenjuju potrebe djeteta i porodice na temelju kojih se preduzimaju dalje mjere u cilju zaštite najboljeg interesa djeteta. U postupku procjenjivanja obavlja se uvid u sredinu u kojoj dijete živi, obavlja se razgovor sa predstavnicima Stručne službe škole i svima onima koji u svakom pojedinačnom slučaju mogu pomoći da se stvori jasna slika o problemima, ali i mogućnostima djeteta i njegovih roditelja za preovladavanje nastalih problema.
Centar za socijalni rad pruža podršku žrtvama vršnjačkog nasilja, savjetodavni rad sa izvršiocima nasilja i njihovim roditeljima, vrši nadzor nad njihovim ponašanjem, preduzima ostale mjere zaštite i u određenim slučajevima učestvuje u sudskim postupcima. Nakon obrade djetetove ličnosti i razgovora sa roditeljima, utvrđuje se Plan i program zaštite i rada, u zavisnosti da li je dijete žrtva ili počinilac, a sve u cilju poboljšanja njegovog ponašanja i bolje adaptacije u školi.
Vujanović je posebno istakao da stručni radnici u radu sa počiniocima nasilja fokusiraju pažnju na unaprjeđenje prosocijalnog načina razmišljanja, uspostavljanja odgovarajućeg nivoa kontrole impulsa, razvoja osjećaja odgovornosti i prihvatanja posledica za sopstveno ponašanje. Takođe je naveo da pomažu u razvijanju nenasilnih vještina za rješavanje konflikata i unaprijeđenja odnosa sa vršnjacima, a da roditeljima pružaju usluge savjetodavnog rada s ciljem jačanja roditeljskih kapaciteta.
Nakon realizovane radionice stekao se utisak da se u potpunosti ostvario cilj iste, da se preventivno djelovalo i da su učenici informisani kome se u mogu obratiti za pomoć i podršku u slučajevima vršnjačkog nasilja.